V.22

(null)
 
Bebis: Jag har börjat hitta min egen dygnsrytm, men den stämmer inte alltid så väl in på mammas och många gånger rör jag mig ofta precis när hon ska vila. När mamma är igång och själv rör sig är det svårare för henne att känna mina eventuella rörelser och ibland somnar jag härinne, det är så skönt att bli vaggad till sömns när mamma är uppe och fixar och donar.  Mina njurar är nu tillräckligt utvecklade för att kunna ta över produktionen av fostervatten, som tidigare sköttes av moderkakan. Njurarna klarar också av att ta hand om en del avfallsprodukter, men den största delen går via moderkakan till mammas reningssystem.
 
Jag: Illamåendet har oftast avtagit, magen syns men har inte hunnit blir så stor att det begränsar dig i vardagen. Du kanske svettas lite mer än vanligt på grund av den extra blodmängden i kroppen och de extra kilon du bär på. Om bebisen har börjat röra på sig därinne kan det bli ganska rejäla sparkar upp mot dina revbenen och ner mot blygdbenet. Men känner du fortfarande inget behöver du inte oroa dig, det kan dröja lite till.
 
Mina upplevelser: Det här har varit en bra vecka, dock varit väldigt trött vissa dagar. Illamåendet har hållt sig i chack, någon morgon mer än en annan men det funkar. Jag tänker mer på att magen börjar synas nu och jag gillar det! Som den säger här ovan så är den inte för stor än, men har börjat känna mig lite klumpig i/ur bil och så. Inga direkta cravings, tyvärr haha, vill typ ha det. Eller jo förresten, oboy! Bästa som finns på morgonen! Jag känner henne varje dag nu vilket är supermysigt, och andra i min omgivning kan känna rörelser nu om dom håller på magen. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0