Hur är allt nu?

Hej på er, nu har vår lila tjej funnits med oss i ca 3,5 vecka redan. Det känns som små mycket längre sedan jag låg där i sängen på förlossningen och det känns som att hon funnits med oss mycket längre än hon har. Tiden går sjukt fort. Nu kanske ni undrar hur allt är, eller inte, men här kommer en liten uppdatering. 

Hon växer på som hon ska, vi hade bvc hemma hos oss en vecka efter hon föddes som ett första besök där hon vägdes, tog huvudmått och vi fick information om bvc och ställa massa frågor. Vi var tillbaka till bvc en vecka efter hembesöket för att kolla så att allt gick åt rätt håll med vikten och så, hon hade spytt och bajsat så otroligt mycket så vi ville ha en extra koll. Och allt såg bra ut, hon väger nu ca 4400g och är 54 cm lång så hon har växt på bra på dom här 3,5 veckorna som gått! Hon ligger ett steg över medelkurvan och lite mer över i vikt så hon får i sig bra.

Det är otroligt vad fort man kommer in i rollen som mamma och pappa och idag är första dagen jag varit själv med henne då Niklas började jobba idag. Det har gått bra men allt tar längre tid och blir lite krångligare när inte Niklas är hemma. Men vi kommer nog in i det snart. Jag var på mvc idag för lite efterkontroll och kollade blodtryck, blodvärde och vikt. Jag ligger lite under i blodvärde men det behövde inte åtgärdas, bara hållas lite koll på om jag blir mycket tröttare. Jag har gått ner i vikt till mindre än vad jag startade på vid graviditeten.

Livia sover bra, hon vaknar bara 2 ggr under natten. En gång vid 1-2 och en gång vid 4-5. Jag ska inte sticka under stol med att man är lite trött men ska inte klaga, hon sover bra.









Kommentarer
Monica

❤❤❤

2020-04-28 @ 14:25:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0