4-veckors kontroll (fast hon är 5,5 v)

Igår var vi iväg till bvc för 4 veckorskontroll där både läkare och barnmorska var med. Dom kollade det vanliga som vikt, längd och huvudmått men läkaren kollade även leder, nackstyrka, lyssnade på hjärtat och lungor, ögon, rumpan? Och allt såg bra ut. Hon väger nu 5155g och är 56,5 cm lång så hon växer på bra.

Det som hänt flera gånger i veckan hände också när vi var på bvc-besöket, såklart.. När man tar vikt ska blöjan av så det blir rätt vikt så den åkte av, och när vi var klara och jag lägger Livia på skötbordet, då utan blöja, och pratar med barnmorskan så Kissar hon!! Det har hänt flera gånger den här veckan och det är inte lite som kommer heller haha! Och Livia var jättenöjd efter det. Men ingen skada skedd, tror dom är rätt vana där, jag lyfte upp henne och barnmorskan torkade av allt och vi fortsatte undersökningen. Men som sagt det hände hemma två gånger på samma dag för mig i veckan. Vi bytte blöja och mellan blöjorna kissar hon en flod som hon låg och rullade i..så jag duschade av henne i badkaret och tänkte nu får vi en mysstund i sängen när jag torkar henne och smörjer in henne..då kissar hon igen i sängen haha! Haha ja ni hör ju jag går ju inte sysslolös!

Men slut på kisspratet, men händer inte så mycket mer spännande i veckorna. Vi tar promenader, hon sover, äter, bajsar. Men! I veckan har vi börjat få mer och mer leenden från henne och jag smälter när hon lägger på ett stort leende, hon är så söt!









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0