Första skrattet

Vet ni vad, den 13 juni när vår lilla skrutt var ca 2,5 månad skrattade hon för första gången! Det var det mest underbara ljud jag och Niklas hört! Vi blev tårögd båda två haha! Niklas höll henne med båda händerna och hissade upp henne i luften och hon bara började skratta, oj jag blir varm när jag tänker på det! Och vi blev så förvånade för hon ler jättemycket nu, så fort hon vaknar ler hon, när vi säger hej Livia och tittar på henne ler hon, men hon har inte skrattat förrän nu. Dom höll på någon minut och hon skrattade varje gång han hissade upp henne så det var inte bara ett skratt liksom. Vi har försökt få henne att skratta igen genom att göra på samma sätt med att hissa upp henne i luften och hon har tyckt det varit kul men inte så kul så hon skrattat igen, men eftersom hon gjort det en gång kommer det nog släppa snart!

Hon är otroligt stark i benen och börjar bli stark i nacken också, hon har börjat göra sit-ups när hon ligger i babysittern eller ligger i knät, det är tydligen inte kul att ligga helt still längre. Sen när vi övar nacken genom att ligga på mage gör hon rörelser som att hon vill krypa?! Är inte det tidigt, eller börjar som göra dom rörelserna så tidigt kanske? För hon kommer ju ingen vart än, men blir då sur haha.

Jag har framkallat massa bilder som jag hoppas kommer vilken dag som helst så jag kan sätta mig och pyssla med det. Det blev visst ca 60--70 bilder från Livias första 2 månader haha, jag försökte hålla igen på antalet bilder men det gick sådär! Men ska bli kul att se hur dom blev framkallade.
Och varför jag inte lagt upp någon bild på livia där man ser hennes ansikte här är för att vi har bestämt att inte lägga ut henne på socia medier där hennes ansikte syns, vi får se om vi ändrar oss framöver, men just nu har vi bestämt det.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0