Fick sova en hel natt

Som rubriken säger så fick vi sova en hel natt! för några nätter sedan, det har inte hänt sedan hon kom. Hon sov mellan typ 22.00 och vaknade 06.00 ungefär. När jag vaknade vaknade jag med ett ryck och var tvungen att kolla att hon andades, så jag hann bli lite rädd eftersom hon inte vaknat på hela natten, men hon andades, hon var bara jättetrött. På dagen då hade hon haft en sämre dag när hon inte sovit mycket alls och varit väldigt gnällig och klängig vilket vi tror beror på att hon är påväg in i ett nytt språng i utvecklingen, och hon blev då så trött så hon inte kunde äta men var hungrig men var för trött för att äta och blev trött för att hon inte åt så bra, ja moment 22. Men en hel natts sömn tackade jag inte nej till. Hon har börjat upptäcka sina händer litegrann och är väldigt vaken och med i blicken. Nu följer hon verkligen det/den hon tittar på med ögonen. Vi får även mer och mer leenden, och då smälter man kan jag lova. Däremot inget skratt än, men det kommer förhoppningsvis snart! 

Vad gör vi om dagarna då, jo vi tar för det mesta en långpromenad per dag, antingen själva eller med Sara och Agnes, vilket är väldigt skönt. Jag har också börjat stärka upp min bäckenbotten igen efter graviditet och förlossning. Jag tränar efter en app som heter Mammamage där träningen ligger på en bra nivå för mig hela tiden. Jag har gått ner mer i vikt än vad jag vägde innan graviditeten till och med, men det har jag förstått att man kan göra när man ammar, så nu satsar jag på att bygga upp mig själv ordentligt igen. Annars myser vi, Livia sover mycket, vi tränar också i babygymmet och har ibland egen barnryrmik här hemma med sång. Det är det tråkiga i dessa corona-tider att det inte är några barngrupper som vi kunde gått i, så vi får försöka underhålla oss så bra vi kan här hemma. Nästa vecka är det dags för BVC besök igen och vaccin, då tror jag det blir sprutor och det kommer nog jag ogilla att se mest när dom ger, sen kan hon bli lite febrig så vi ska ha en lugn midsommar.

Kolla vad söta skor Livia fått av kusin Menja och Loke, och morbror/moster Niclas och Malin.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0