Gravid v.20

Hej allihopa nu var det sååå längesedan jag tittade in här! Men ni är några tappra själar som fortfarande kikar in. Sedan sist jag var inne här har det hänt mycket! Jag är som rubriken säger Gravid!! Iiiiii! Och är i v.20 nu vilket betyder att vi nu är halvvägs genom graviditeten..som är såå sjukt! Vissa dagar glömmer jag nästan bort att jag är gravid och andra dagar slår det till att japp..om några fjuttiga månader är vi 3, och det är så surrealistiskt!

Hur har jag mått då kanske ni undrar och hur fick vi reda på det och allting, eller så undrar ni inte men jag tänkte ge en uppdatering ändå. 

I somras hade jag och Niklas planerat en motorcykelresa till Norge. Dagarna innan vi skulle åka skulle jag fått min mens, men den kom aldrig. Jag tänkte att ja ja den är lite sen, det kan den vara men jag tar ett test för säkerhetsskull, eftersom vi skulle till Norge i flera dagar, för då kommer den komma. Jag tog testet och väntade dom där långa sekunderna/minutrarna och blev såå chockad när det stod "Gravid 2-3 veckor" på testet. Jag gick ut till Niklas och bara visade Niklas testet som inte alls förstod först haha! Jag kan säga att man inte kan förbereda sig på den känslan som uppstår i den stunden. Det var så mycket blandade känslor, glädje, rädsla för det nya, läskigt, fantastiskt. 

Men nu är vi i v. 20 och jag har mått illa sedan v. 4 vilket börjar bli krävande psykiskt. Har fått medicin mot illamåendet dock vilket gör det mycket bättre. Jag tänkte försöka göra en uppdatering varje vecka med lite bilder och uppdateringar. Så nu kör vi v. 19-20.

V. 19
(null)

V. 20
(null)

Barnet:
Barnet är nu ca 22 cm långt från huvud till fot och väger ca 225 g i början av veckan och ca 280 g i slutet. Barnet växer snabbt. Utvecklingen av sinnesorganen - hörsel, syn, smak och lukt - kommer nu.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0