Jul 2019

Dagen innan nyår och ett nytt decennium, är inte det galet!? Men först har vi ju faktiskt haft jul och det firades hemma i Värmland med familj och släkt. Vi skar ner lite på flängandet i juldagarna vilket var mycket skönt, men vi hann ändå träffa många! För om jag ska vara ärlig har jul blivit mer jobbigt med åren just för att vi får flänga så mycket hit och dit och vi ska hinna träffa alla för annars kan det bli lite småsura miner och katterna ska med osv. Men i år kändes det som vi fick till allting på en lagom nivå. Nästa år däremot kommer vi nog inte röra oss ur fläcken. Men vi hann iaf träffa både farmor, farfar och undevallsklanen med nya tillskottet Elna, min äldsta kusin har nyligen fått en liten tjej. Sen körde vi på uppesittarkväll hos Niklas äldsta plastbror med sambo och deras nytillskott som också är en liten tjej, mycket barn runt oss nu vilket jag gillar!  Jul firade vi hos Niklas pappa med alla där och sen åkte vi hem till mamma och pappa och tog en lugn kväll. Sen 25:e firade vi med min familj som blivit tradition, mest för att vi ska få ihop familjen. 

Jag hann även träffa mina underbara tjejer Olivia, Linda, Jossan och Fillan, som jag träffar alldeles för sällan, när vi i år igen fick ihop oss för lite julmys med mat och julklappsspel. Det om något laddar upp min energi. Jag hade inte heller träffat Linda sedan i somras när hon inte visste om att jag var gravid så det blev ett känslosamt möte när hon fick hälsa på lilltjejen där inne!

Vi åkte däremot hem i lördags och har några dagar ledigt till här hemma innan jobb drar igång igen. Jag tänkte försöka sammanfatta året som varit mycket speciellt på många sätt i bilder här i ett annat inlägg. 

Men summan av detta inlägg är att vi hade en väldigt fin jul, saknades dock snö!

(null)

(null)

(null)

(null)
Det bästa av allt är att få dela den här gravidupplevelsen med min fina väl Olivia som också är gravid en vecka före mig! Så bra att ha någon att bolla med när det gäller vad som händer i kroppen fysiskt och psykiskt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0