KUA

Jag är nu klar med KUAn!!! Jag överlevde och fick godkänt och allt, och det har varit två väldigt roliga veckor! Eftersom vi var på en ortopediavdelning och fick alla möjliga patienter med olika frakturer så fanns det inte alltid arbete för mig, speciellt inte när det var äldre som skulle vidare till annan instans för rehabilitering efter vistelsen hos oss, så det är kanske något jag hade önskat att jag hade fått jobba mer med och ge ut mer hjälpmedel och gjort fler ADL-bedömningar, så jag hade lärt mig mer om det. Men jag har lärt mig supermycket också, och speciellt genom att jobba i det här studentteamet som vi gjorde! Och det kanske jag skrev i förra inlägget men jag måste säga att mitt team var så bra! Det kändes som vi kände varandra från dag ett.


Det har varit två väldigt intensiva veckor som har tagit på krafterna, men det har samtidigt varit väldigt givande och roligt, så det kändes faktiskt lite tomt igår när jag lämnade avdelningen.

Nu idag är det dags för en gruppredovisning och sen ska jag ha en riktigt skön lugn helg och ta igen energi och kraft. För nästa vecka ska jag och Malin dra igång med vår c-uppsats.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0