Förklaring

Oj nu var det längesen jag skrev! Men på sista tiden sen skolan började igen och allt har det varit så mycket!! I söndagskväll efter jobbet på teamsportia sa kroppen ifrån lite, och det ska man nog försöka lyssna på. Det som varit de sista tre veckorna är att jag började en ny kurs som började intensivt med långa dagar i skolan, sen förra veckan hoppade jag på KUA på en gång som jag pratar om förut (vi studenter driver en ortopediavdelning på Danderyds sjukhus). Och det är väldigt intensivt med antingen super tidiga mornar med väckningvid 04.50, eller så kommer jag hem 21.30 och börjar 07.00 nästa dag. Samtidig som den här KUAn så har jag alltså en kurs pallarellt och även en annan som drog igång förra veckan. Det här resulterade i att min kropp sa ifrån i söndags. Men samtidigt är det bara till fredag den här veckan det kommer vara så här, så det gäller att bara hålla ut! 


Det är kul på KUAn! Min handledare är typ aldrig där så jag får sköta typ allt själv och det är kul att få ta så mycket ansvar. Vi är ett jättebra team som jobbar tillsammans också, vi är samma personer som jobbar tillsammans varje pass. Vi är alltså läkarstudenter, sjuksköterskestudenter, fysioterapeutstudent och jag arbetsterapeutstudent som jobbar tillsammans. Jag får göra aktivitetsbedömningar och se vad dom klarar av nu efter sin skada och ska se till så att dom klarar sig vid hemgång i hemmet.

Nu är det dags att göra sig iordning för det andra passet den här veckan, idag jobbar jag 12.00-20.00, önska mig lycka till.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0