Veckan som varit + Bootcamp v.2

Det här har varit en vecka fylld med lite allt möjligt. Jag har lämnat in min sista individuella uppgift, för den här terminen (har dock en gruppinlämning kvar att göra), jag har kört på med Bootcamp vecka 2 och jag har jobbat en dag och varit hos johan och Lina i Västerås och grillat! Så det har varit en intensiv vecka men ändå skön då jag har haft lite tid hemma från skolan.


För att summera bootcampen v.2 skulle jag vilja säga att dom gick ut hårt med oss redan i tisdags, dom sa det att nu är "smekmånaden" slut, och det var den verkligen!

Tisdag: mycket kondition blandat med styrka. Vi skulle springa en sträcka fram och tillbaka på olika sätt, ibland kuta, ibland på alla fyra, ibland hoppandes på ett ben osv. Och när man kommit ena sträckan skulle man göra 15 sit-ups, eller armhävningar, benhopp osv, och sen tillbaka och göra samma sak där. Det var såå jobbigt!

Onsdag: lite samma princip som tisdagens träning, fast vi sprang i en backe istället efter varje gång vi gjort typ 15-20 repitioner av en övning tex benböjshopp, 3 varv per grej. Då var jag dödens död!

Torsdag: då var det med hantlar som varje torsdag. Då fick vi även känna på det omtalade "straffet" när någon kommer för sent, som var att göra lika många övningar som personen kom sent, så 7 min=7 övningar, men vikter i händerna, tex burpees.


Men jag överlevde den veckan också! Och maten har också knallat på bra ändå tycker jag.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0