Bootcamp v1

Jag tänkte sammanfatta lite om vad jag tycker och tänker om första veckan av den här bootcampen jag nu kör. Det har varit tufft och väldigt hård träning, träningsvärken har inte varit från denna planet (den sitter i än), men det är samtidigt såå skönt att vara igång och röra på kroppen! Jag har varit stilla alldeles för länge så nu känns det riktigt bra! Hon som håller i det kallas för PT from hell, och förstår till viss del då passen är väldigt tuffa, men samtidigt är vi ju där för att träna så då är det bara att gilla läget och köra.


Första dagen körde vi igenom hela kroppen för att se lite vart vi låg nivåmässigt i vår grupp. Vi är kanske ett 50-tal som tränar tillsammans utomhus. Vi körde då allt möjligt, armhävningar, crunches, burpees (blä på dom), plankan osv.

Pass två i onsdags var mer fokuserat på ben och rumpa och mage och inte hela kroppen som tisdagens pass. Och oj oj vad det gav träningsvärk. Nu var vi på dag två och hade fått veta att vi skulle köra fystest på tredje dagen. Jag tänkte att det kommer inte gå med den här träningsvärken, men vet ni vad, det gick. Allt går bara man vill! Och det tredje passet i torsdags innehöll hantlar så då fokuserade vi på armar mer. Men också mage.

Så efter första veckan känner jag mig peppad på nästa vecka och få köra mer och få känna kroppen jobba!

Jag kör också ett matschema under den här perioden och det har också gått bra under den här första veckan, kände lite sug efter sötsaker idag men annars har jag inte ens varit sugen på annat. Får se hur det blir nu när jag går in i vecka 2 med maten.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0