Hej mitt vinterland❄️

Nu blev det visst vinter igen, om någon mot förmodan har missat det haha. Jag var så beredd på vår nu, inte mer vinter. Jag behöver få sol och värme, min kropp börjar protestera. Den nya kursen som vi började för någon vecka sen är hektiskt och det är mycket grupparbeten som man ibland bara inte orkar, och det blir extra tungt när vi är två som får dra hela lasset för att personer i gruppen aldrig kan ses när vi har bestämt eller kan ta egna initiativ osv. Nu är det en sån period. Även en egen hemtenta ska skrivas samtidigt som jag har varit lätt stressad över. Men nu tror jag att jag inte har så mycket kvar. En sak i taget! Så här är det ibland. Jag var bara tvungen att skriva av mig! 


Men något som är spännande är att nästa vecka börjar vår 5 veckors praktik/VFU. Jag ska få vara på en daglig verksamhet där dom som ingår i LSS 1 & 2 (lätt utvecklingsstörning och neuropsykiatriska funktionsnedsättningar) är, som känns väldigt kul för det är så olikt dom praktikplatser jag varit på förut. Så det ska bli spännande att se hur deras arbete går till.



och så måste jag säga att idag är ingen vanlig dag för idag är det bästa Jossans födelsedag!! Vi har känt varandra sedan 7:e klass men det var egentligen senare under högstadiet som vi började umgås mer och lärde känna varandra ännu mer. Vad skulle jag gjort om vi inte hade börjat i samma klass och lärt känna varandra. Vi har gjort så mycket kul tillsammans och jag saknar att vi inte bor närmare varandra! Men jag hoppas hon får en underbar dag idag!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0