Daglig verksamhet

Nu har det gått några dagar på den nya praktiken som jag är på så nu tänkte jag ge er en liten uppdatering om hur det är och så. Jag är alltså på en daglig verksamhet där det är personer med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och lindrig utvecklingsstörning som behöver sysselsättning i vardagen och stöd att tex få eller behålla ett arbete. Det kan också vara att man utför aktiviteteter i grupp för att öva på den sociala biten och ta egna initiativ osv. Det är spännande på det sättet att på de praktikplatser som jag varit på förut har inte varit alls på det här sättet. Man arbetar på ett helt annat sätt än det jag har sett förut.
 
Jag skulle önskat att vi hade fått se mer av dessa olika ställen som finns som man kan arbeta på som arbetsterapeut, för jag har ändå varit ute på praktik 5 ggr varav 2 var på geriatrik (samma vill tilläggas) och 2 ggr primärvård och sen hade jag en tredagars på en akutortopedi. Det är nu man borde få passa på att se så många olika platser som möjligt..tycker jag. Det gör i allafall denna platsen väldigt intressant.
 
Men detta med praktik alltså..man blir såå trött! Ni skulle sett mig första dagen i måndags. Jag kom hem vid 5, lagade lite mat i någon slags dimma för att jag var så trött av alla nya intryck, la mig i soffan i någon slags dimma och sen sov jag 20.30. Jag har nog börjat komma in i rutinerna lite med tider och så, för nu är jag inte riktigt lika trött längre på kvällarna när jag kommer hem, men idag hade vi egenstudier hemma och det satt inte helt fel om man säger så. Jag tog en lååång skön sovmorgon. Men imorgon kör vi sista dagen för veckan och då är det lite kortare dag så det känns skönt. Det ska bli spännande att se hur dom här 5 veckorna som jag ska vara där nu kommer bli.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0