Babyshower

 
Idag har jag fått uppleva min första babyshower och det var så roligt! Annie är en kompis jag har här i Stockholm, och hon är gravid med sin andra bebis just nu så vi anordnade en babyshower till henne och bebisen. En babyshower brukar man ha för att typ fira att bebisen ska komma, och man brukar leka lite lekar och äta fika och ha lite presentutdelning. Detta hade vi alltså idag.
 
Något som bör tilläggas är att det här var en överraskning för Annie så hon visste ingenting. Hon trodde att vi var några som skulle bruncha och fira att hon har läst klart lite skolämnen och blev riktigt förvånad när hon klev in genom dörren och det stod 10 tjejer där och skrek "surprice". Hon blev allt lite rörd när hon kom in, och det var så roligt att hon inte hade anat något! Nu var det i och för sig brunch också så det var ju inte helt fel.
 
Vi hade också ordnat med att hennes sambo skulle spela in när han svarade på lite frågor om dom två och så skulle Annie göra likadant och så skulle vi se om dom svarade lika. Så det tittade vi på allihopa och det blev väldigt roligt. Sen hade vi också lite quiz när man skulle svara på frågor om bebisar och sånt och det var jag sämst på haha. Jag fick 2/8, men man kan ju inte vara bäst på allt. Jag hade köpt en dinglis (det är som ett gosedjur kombinerat med en snuttefilt) och nappar till bebisen. Det är rätt mysigt att gå i barnbutiker och leta presenter, men samtidigt känner jag mig rätt lost, för det hör inte till vanligheten att jag går omkring där. Men det blev uppskattat. Det var en fin dag, och Annie blev glad och det var det allra viktigaste!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0