Värmlandstur

Det här har varit en perfekt och mycket välbehövlig helg! I fredags efter jobbet åkte jag nämligen hem till mammi och pappi för att spendera helgen i skogarna. Jag var hemma senast vid påsk så det är ju inte superlängesen, men det känns som en evighet sen så jag behövde fylla på min Värmlands, familj och vänner depåer lite. Jag har hunnit väldigt mycket på dom här dagarna. Jag sitter på tåget och är påväg hem till Stockholm igen nu, så fick hela söndagen också.


Jag har bland annat hunnit träffa lite kompisar. Jossan träffade jag i lördags och vi tog en härlig långpromenad och hann catcha upp om livet i allmänhet. Saknar det där att bara kunna gå ut och gå med henne och bara va tillsammans. Men nu är jag lite påfylld med Jossan energi iaf, blir ju aldrig tillräckligt däremot. Sen har jag också hunnit träffa Fillan och Olivia igår. Vi åt lite lunch tillsammans på ett ställe som heter lev vackert, det är verkligen jättemysigt där, lite äldre stil, och vi spelade minigolf. Lika härligt varje gång att hänga med dom!

 


Jag har hunnit träffa familjen och gosat med dom tre kattungarna som springer omkring hos mamma och pappa nu. Dom är ju såå söta! 


Jag har också hunnit vara uppe i stugan och grillat med mamma och pappa. 3:e grillningen för i år. Det är ju lika gott varje gång och det är alltid lite godare att äta i stugan av någon anledning. Det är nog alla fina minnen och luften som gör det. Vi avslutade med lite värmländska jordgubbar, mums!

Igår hann jag träffa Niclas, Malin, Loke och Menja också då det var helt klart värt det att gå upp lite tidigare idag för att ta tåget nu på morgonen. Menja har fyllt 3 år nyligen så jag var förbi med en present. Och där är det full fart. Jag sprang omkring så jag blev svettig. Men så mysigt, jag suger åt mig all tid jag kan få med dom, dom växer ju upp så snabbt.

I lördags hann jag även träffa mormor och morfar i någon timme och det är också alltid lika roligt! Man får passa på när man är hemma!


Och nu är jag påväg till jobbet, det blir direkt dit för att jobba till 19. Det kommer bli en lång dag det här. Men det har varit väldigt skönt att få vara hemma en sväng!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0