Ny leksak

Nu har jag unnat mig något som jag har tänkt på länge att jag skulle vilja ha, och det är en....KAMERA!! Jag har kollat runt lite och nu i början av veckan bestämde jag mig helt enkelt för en efter att jag noga kollat omdömen om kameran och även känner en annan som har den här modellen. Det fick alltså bli en liten kompaktsystemkamera, en Canon Eos M3, med objektivet EF-M 18-55mm IS STM. Det är en kamera med en upplösning på 24,2 megapixel, vinklingsbar- och touchskärm, autofokus och manuellt fokus finns, ja osv, jag förstår knappt hälften själv vad allt betydet, men jag tänker att jag ska lära mig.

Jag var ute med Sara förut idag och bekantade mig med kameran, och träning ger färdgihet brukar det väl heta va, så jag får öva och öva så får jag nog till alla finesser till slut. Jag tänkte att ni skulle få se några bilder iaf. Denna kamera kommer användas flitigt känner jag på mig, det är kul att ha en ordentlig kamera, jag gillar att fota men har glömt av det lite.

Alla bilder är oredigerade men det är bara för att jag ville visa vad kameran går för. Sen kanske man kan fixa och dona lite med dom mer.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0