Bootcamp v.6 - slut

Nu är vecka 6 av bootcampen avslutad och med det hela bootcampen. Det har varit en väldigt härlig träningsform och jag har verkligen gillat att få vara ute och träna och att få igång kroppen igen! Det har varit tufft emellanåt, men både jag och pillan har bara kört på ändå, och det är lite häftigt att se hur mycket mer man klarar av än vad man tror! Något mer jag gillat med den här träningen är att den var 45 minuter varje pass, och det var alldeles lagom tid.


Jag har ju kört hårt med både träningen och maten och det har gett resultat, det är roligt att se! Jag har kollat vikt varje vecka, och sen tagit mått på kroppen, och jag har tappat ungefär 3 cm på armar, midja, mage, stuss och lår. Jag har också gått ner 4,4 kg, kanske inte låter så mycket men det är det för min kropp. Och det här ser jag som en start på att få igång min kropp igen och nu är det bara att fortsätta. Det är som vår tränare sa, om vi vilar i 2 veckor nu och släpper träningen är dom här 6 veckorna åt skogen muskelmässigt, för så fort går det för musklerna att försvinna igen. Det är verkligen färskvara!

Tisdagens träning: vi sprang mellan konor och vid varje kona gjorde man olika övningar som burpees, armhävningar, puschups, utfallshopp, grodhopp, fällkniven , fjärilen, plankan, och sen när man kom tillbaka körde vi 4 olika magövningar. Sen avslutade vi med idioten (springa fram och tillbaka mellan konorna).

Onsdag: också konträning, vi tog oss fram genom att gå i jägarvila, benböjshopp, springa. Vid varje kona gällde det att göra lite olika övningar som armhävningar, crunches, burpees. Vi avslutade med magövningar.

Torsdag: Fystest! Detta gjorde vi första veckan och nu gjorde vi det igen för att se skillnad på hur mycket starkare vi blivit. Där ingick det att springa mellan två konor och hinna så många varv man kunde på 2 min, armhävningar, pushups, situps, stå i jägarvila 2 min, burpees, plankan 1 min, benböjshopp. Sen avslutade vi med hantlar som alla torsdagar. Gjorde lite mer situps med dom och olika biceps och tricepsövningar.

Jag har lånat lite bilder av wahlkvist.se på Instagram, vår tränare la ut lite bilder efter varje pass.




Det har varit så kul att göra det här med pillan också! Bara det att få träffas tre gånger i veckan har varit lyxigt! Och sen göra det tillsammans och kunnat prata om det och puscha varandra har varit guld värt!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0