Bootcamp v.3

Nu har jag kommit halvvägs i min Bootcampresa. 3/6 veckor avklarade och nu går vi in mot fjärde veckan som också kallas helvetesveckan, den ska tydligen inte vara nådig!! Men den ger nog bra resultat. Men den här veckan då. Jag har varit väldigt seg och trött i kroppen och det har känts under passen. Jag har genomfört dom och så såklart men det känns som jag kunde ha gett mer. Men då har jag mer att bevisa för mig själv nästa vecka med nya krafter.


Den här veckan såg ut såhär:

Tisdag: Uppvärmningen bestod av att vi kutade/joggade runt fotbollsplanen 2 varv!!,  vi körde idioten- som är att springa mellan konor fram och tillbaka med olika stationer vid varje Kona och vidare till backen och ruscha upp, och sen avslutade vi med crunches benen upp i luften osv.

Onsdag: bestod av två och två träning - vi körde flera olika övningar som rygg mot rygg/jägarvila, situps/armlyft, plankan slå hand, armhävning/slå hand, höga knän/jägarvila. Den ena gjorde ena övningen medan den andra utförde den andra och så bytte man sinsemellan. Som när den ena gjorde situps, hade den andra händerna på den andras knän och gjorde armlyft.

Torsdag: Hantlar. Började med att springa två varv med hantlarna för att sedan ruscha upp för en backe. Sen kördes det hantlar största delen av tiden för triceps, Biceps, bröst och sen med lite inhopp av burpees (dom gillar det tydligen), och plankan i olika formationer och rusch uppför backe mellan dessa!

Maten har gått okej, gjorde lite biffar istället för kyckling och Lax som jag ätit senaste veckorna så det gjorde maten liite roligare igen. Har ändå haft lite sug efter god mat!
Men det händer saker på vågen och mått-mässigt på kroppen så det är kul!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0