Europaresa - Paris

Efter att vi hade tillbringat tre dygn i verona åkte vi vidare mot Paris, och det var inte en kort bit. Vi hade tänkt att kanske stanna på 1-2 ställen och sova, men vi kände att vi ville åka hela vägen på en gång, så det gjorde vi och Johan körde hela vägen. Men här rekommenderar jag er också att stanna någonstans på vägen och inte sträckköra. Det tar på orken och humöret haha.


Men efter en lång resa kom vi iaf fram till Paris och vårt hotel. Först när vi kom dit ser vi att det ligger massa uteliggare i tält under en bro som fanns vid hotellet och vi tänkte det, Gud vart har vi hamnat.  Hotellet sen ska vi inte prata om, det var nog något av det äckligaste jag sovit på. Men vad gör man inte för att hålla ner på hotellkostnaderna. Det var inte hotellet som var det viktigaste utan upplevelserna!

Nu har jag äntligen fått se Paris! Jag har velat åka dit länge, för det känns som ett ställe som man måste ha besökt någon gång i sitt liv, och kolla på Eiffeltornet. Vi kollade också in triumfbågen och NotreDame, den sistnämnda var det mest jag som ville se för att den är med i Disneyfilmen ringaren i NotreDame, haha. Något som var lite tråkigt var att just när vi var där så var Trump på besök och dom hade spärrat av vissa delar runt Eiffeltornet och det stod vakter med k-pistar vid NotreDame, så det hade jag gärna skippat för upplevelsens skull, men men. Vi såg till och med Trump komma åkande i sin bil vinkandes med ett stort flin.

Men Paris var fint! Jag tycker att det var en fin stad med mysiga gator och "strandpromenader".
Vi gick inte bara runt och kollade på saker, vi han även sätta oss och avnjuta ett glas och titta på folk när dom gick förbi, det är rätt kul. Sedan satt vi också vid vattnet och åt lite tapasliknande kvällsmat till ljudet av lite jazz som spelades av ett liveband. Det var mysigt fast att jag inte är ett stort fan av jazz, men hela upplevelsen gjorde det bra!

Vi var bara i Paris en heldag så det var det vi hann med. 

Sammanfattning: Fin stad som jag är glad över att jag har fått besöka. Kul att äntligen fått se alla stora byggnader på riktigt som hör till Paris som jag bara sett på bild förut! Sen är det väl alltid så att det såklart finns hur mycket mer som helst att titta på, men på en dag tycker jag ändå vi hann se mycket.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0