Morotsbiffar

Avsaknaden av matinspiration är en ständigt uppkommande faktor här i huset. Jag är verkligen inte sugen på att tänka på vad vi ska äta för mat och vad som ska handlas osv, och både jag och Niklas är väl inne i en sådan svacka. Sen är ju jag mer baktjejen än matlagnigstjejen också så det kan ju bero på det, men det är lite mer än vanligt nu. Men det jag ville komma fram till var att ibland trots denna brist på motivation förvånar jag mig själv. Jag stötte på ett recept häromdagen på morotsbiffar som jag tänkte att det ger jag ett försök. Dom blev helt okej, men dom blev mycket sötare än vad jag trodde dom skulle bli, men väldigt lätta att slänga ihop om man inte har så mycket saker kvar i kylskåp eller skafferi.
 
Jag tänkte dela med mig av receptet om någon annan också skulle få lust att prova. Detta är 2 port så jag gjorde dubbelsats:
1 msk havregryn
1/2-1 msk vatten
3-4 morötter
1 ägg
1/2 gul lök
Salt och peppar
Olja till stekning
 
Havregrynet och vattnet ska ligga och förvälla medan man finhackar morötterna och löken och rör ihop resten. Stek på medelhög värme i lite olja och vänd efter ca 3-4 minuter.
 
Något jag tycker är kul när man hittar sådana här recept är när dom skriver ut vad en sån här måltid kan kosta och det här skulle då hamna på ca 3 kronor per portion. Helt okej!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0