Julhelgen

Tiden bara springer iväg och det händer så mycket grejer samtidigt som jag inte hinner någonting känns det som. Till exempel blogga är en sådan sak som jag glömmer bort! Men det var en kompis till mig som tyckte det var lite för längesen jag bloggade nu och det kan jag hålla med om.

Julhelgen spenderades hemma i Värmland. Jag, Niklas och våra två katter åkte redan hem vid lunch på fredagen innan jul. På så sätt fick vi hela kvällen tillgänglig och då hade jag bestämt att träffa Fillan, Linda, Jossan och Olivia. Men först lämpade vi av katterna hos mamma och pappa när vi kom. Vi har alla fyra bott i mitt gamla flickrum och det gick väldigt bra. Det var så härligt att få sova i mitt gamla rum igen också. När vi hade gjort det åkte jag som sagt hem till Olivia där vi åt lite pizza och spelade julklappsspel och hade det mysigt. Får alltid så mycket energi när jag är med dom!

Det här blev en långhelg där jag hann träffa många, både släkt och vänner. På lördagen träffade jag Susanna, Anna och Anna och det var Inte igår! Gud, vet inte när jag träffade dom sist, så det var på tiden! Det blev bara någon timme, men vi hann prata igenom lite om vad som händer i våra liv. Sen under den här helgen hann jag träffa mormor och morfar, en kompis till, Millie, i någon minut dock, men ändå. Hela familjen Undevall (faster och kusiner) på grötmiddag. Vi fick även se deras nya hus då som dom byggt. Wow vad fint det var! Det var inte helt klart än men när det är helt klart kommer det bli så bra!

Julafton spenderades med Niklas familj. Först åt vi jullunch och körde paketleken hos Niklas pappa och Rosi, med alla barn där med respektive förutom Jonas och Emma. Kollade lite Kalle anka som vanligt men zoomade ut redan vid Ferdinand som vanligt haha. Resten av dagen spenderades hemma hos Niklas syster med hela den andra sidan av släkten. Det var en fullspäckad härlig dag. Jag gillar när det är mycket folk i stugorna.

I min familj firade vi jul den 25:e som vanligt. Lite amerikansk stil. Nej men det gör vi för att hela min familj jobbar på julafton typ och då passar 25:e oss bättre. Hela familjen plus farmor och farfar firade jul hemma hos Bror Niclas och Malin. Här åts det också i massor (man behövde inte gå hungrig den här helgen) och delades ut lite julklappar och spelades julklappsspel och så. Jag tycker det är så skönt att vi inte köper julklappar till alla längre utan köper ett paket som kan lottas ut till vem som helst.

Det var en jättehärlig julhelg där vi hann med mycket olika saker!


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0