"Sista" praktiken

Nu är praktiken slut! Det ha redan gått 5 veckor och det är ju bara galet vad fort tiden har gått!! Jag skrev "sista" praktiken och då kanske ni undrar vad jag menar med det och det är för att det här var typ sista praktiken helt enkelt. Nej men vi har en kvar i nästa termin men då ska vi ut på något som heter KUA. KUA står för klinisk utbildningsavdelning där vi som arbetsterapeuter kommer arbeta tillsammans med andra studenter från olika professioner för att lära oss att arbeta tillsammans och lära oss mer om varandra och vad vi gör. Det är rehabilitering på sjukhus och kommer bli väldigt annorlunda mot den här vanliga praktiken som vi har haft förut. Men det ska bli kul.


Men iaf, igår var sista dagen på min praktik och det var lite sorgligt att säga hej då till alla. Speciellt när några av arbetstagarna verkligen uttryckte flera gånger att dom inte ville att jag skulle sluta. Då blev jag lite varm i hjärtat. Men jag har fått väldigt bra kontakt med alla på den dagliga verksamheten och det har varit väldigt härliga människor där, så det kommer kännas lite tomt nu när jag inte ska dit på måndag. Vi avslutade med lite fika tillsammans och lite kramkalas så det blev en fin avslutning.

Nu är det sista rycket inför sommaren så det är bara att köra på! 

Vi börjar dock med lite påskledighet och är nu för tillfället påväg hem mot skogarna. Vi har även fått med oss Linda här i bilen så vi är fullpackad bil, med kissarna också då. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0