VFU

Nu när ja går termin 4 var det dags för 10 veckors praktiken/VFU:n att dra igång och i denna VFU ska vi ha egna patienter! (Hjälp)! Jag började i måndags så det är väldigt färskt än så har inte haft några egna patienter än, men inom någon vecka måste jag nog börja ta lite egna för min praktik är nämligen uppdelad på två ställen, så på det första ja är på nu (geriatriken) är jag bara 5 veckor och sen är jag i primärvården i resterande 5 veckor,
Så det är mycket som ska hinnas med på dom här veckorna.

Men det känns kul, men mycket att ta in varje dag. Det är så Mycket info och intryck så jag är heeelt slut när jag kommer hem. Men det här är bästa sättet att lära sig på, genom att göra och få vara med. Så än så länge på de här 3 dagarna har det gått bra. Jag har börjat få skriva journaler lite själv, men handledarens ögon bredvid då såklart,men det känns kul.

Jag ska hålla er uppdaterade om vad jag får göra och hur det går..när jag orkar ta tag i att skriva som jag blivit väldigt dålig på!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0