Praktiken

Det är väldigt spännande med praktiken eftersom man lär sig något nytt hela tiden och det händer oväntade grejer hela tiden som man måste ta ställning till och lösa. Igår på morgonen gick brandlarmet på sjukhuset vilket inte visade sig vara en övning men nu låter det värre än vad det var, det var som tur var inte farligt, det hade blivit ngt elfel. Men jag som student har ingen aning om hur brandrutiner är och märkte att det var fler som inte riktigt visste. Så tycker jag det är på många arbetsplatser, dålig info om vad man ska göra osv. Jaja ingen skada skedd.

Något som var lite roligt var att jag jobbar med en fysioterapeut som nyligen börjat där. Innan det var hon i primärvården och vi kom fram till att där hon jobbade förut var där jag gjorde min första praktik på utbildningen. Jag hade till och med gått med henne en sväng och kollat hennes arbete. Tyckte jag kände igen henne.

Idag var jag inte på praktiken utan på universitetet faktiskt och startade upp en ny kurs som ska gå parallellt med praktiken. Kul att träffa alla igen, känns konstigt att vi inte ses varje dag som vi är vana.

Nu har jag intagit soffläge som kommer vara i ca 10 min för sen blir det att fixa här hemma för ikväll kommer Henke och Frida hit! Ska bli så mys! Det har blivit en liten tradition att dom kommer vid Niklas födelsedagshelg.

Denna satte jag ihop en dag på praktiken. Sånt kommer jag få göra mycket under mitt arbetsliv.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0