3-stegs examination

Förra veckan var en hektisk vecka med en tre-stegs examination som hela klassen har varit ganska uppskruvad inför och jag kan helt ärligt säga att jag stressade in i det sista. Uppgiften skulle lämnas in 16.00 och jag stressade till 16.00!

Den gick ut på att vi först intervjuade en arbetsterapeut där vi endast fick reda på diagnos ålder och varför dom ville träffa en arbetsterapeut. Bara här var det grymt jobbigt. I det här läget skulle jag ställa alla frågor jag hade på 20 min för att få fram vad patientens huvudproblem var. Sjukt stressande. Sen hade vi 24h på oss att skriva ett arbete på 3 sidor och det var alltså detta arbete jag stressad in i det sista med i slutet. Mitt i allt skulle vi också redovisa vårt arbete för de andra i vår grupp.

Det var många steg på kort tid men det kändes lärorikt. Däremot fick jag en klurig patient som försvårade mitt arbete ngt grymt, så jag är inte alls nöjd med arbetet och hoppas med mina fingrar och tår knutna att den kommer bli godkänd, för det känns sådär om jag ska vara ärlig.

Min utbildning är väldigt varierande i tempo. Ibland är det rätt lugnt om veckorna och ibland smäller det till ordentligt så att man känner att man lever..eller ja..jag går in i en bubbla under dom här tiderna och kör på tills det är över.

Men iallafall, efter denna hektiska inlämning med nästan lite tårar i ögonen för att jag tyckte att den blev så dålig så avslutade jag torsdagen och veckan men mys med bästa Pillan som kom hit och vi hade en färgahåret-träff.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0