Supper och Himlen

Wow vad fort veckorna går! Jag vet att jag säger det rätt ofta men det är för att jag är så fascinerad över att det går så himla fort!! Sedan förra helgen när jag var i Uppsala har jag haft fullt upp i veckan med både praktiken och med grupparbete som vi håller på med samtidigt. Så inte så mycket kul att säga om veckan, men helgen däremot var väldigt trevlig. 
 
I fredags gick vi ut och åt och drack drinkar med Christian (Niklas bror) och hans flickvän Sarah som var i Stockholmstrakten och hälsade på. Det gäller att passa på att ses när man är i samma stad. Så mycket så att vi gick ut och åt dagen efter också. Men nu först en sak i taget. Middagen i fredags blev på "himlen" heter det, det är ett ställe på södermalm. Det ligger väääldigt högt upp, så det är inget för den höjdrädda, men man har superhäftig utsikt över stockholm när man sitter där och äter. Vi satt i bardelen, där det också serveras mat. Det fanns däremot inte supermycket att välja på men det vi valde var gott! Det var absolut trevligt, men kanske ingen wowkänsla över just min mat, men vet att Niklas tyckte väldigt mycket om sin mat tex.
 
I lördags gick vi alltså ut igen och åt, men då var även Niklas andra bror Jonas och hans flickvän Emma med. Då åt vi på ett ställe som heter Supper inne i stan. Alltså det var huur mysig miljö som helst, och när man kom in kändes det som man gick utomhus i en supermysig gränd. Det är jättesvårt att förklara, man måste nästan uppleva det själv.  Vi började med en drink innan maten, och jag drack en så söt och god ananasdrink. Sen maten!! Det var vekligen såå gott!! Det var lite tapaskonceptet med att man tar in några rätter och så delar man på dom. Vi slutade på en 4-rättersmiddag, förrätt, mellanrätt, huvudrätt och efterrätt slank ner. Vi var inte hungriga när vi gick därifrån direkt.
 
Jättekul att träffa dom alla igen, det är alltid lika kul! Och när man kan får man passa på att träffas och lyxa till det och gå ut och äta två dagar i rad.
 
Nu blev det ett  väldigt matigt inlägg, men det var det min helg bestod av förutom jobb, men det är inte lika kul att nämna.
 
 
Första advent har det hunnit bli också på tal om att det går snabbt! Jag hann pynta lite efter jobbet igår, så lite mysstämning har infunnit sig, men inte så mycket just julkänslor kan jag påstå. Men nu har ju snön kommit igen, så nu kanske det kommer smygandes.
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0