Underbara långhelg

Nu ligger jag trött men glad i soffan eftern en minst sagt intensiv helg där jag hunnit att göra väldigt mycket roliga saker och träffat många härliga människor som jag har lyckan att ha runt omkring mig. Jag avslutade även med jobb idag på självaste nationaldagen, inte alls lika roligt dock!

Först och främst måste jag tacka fina fina pillan igen för att jag fick låna hennes bil hem till Värmland för utan den hade jag inte kommit hem pga brist på tåg. Såå snällt!!

Jag åkte direkt efter jobbet i fredags och kom hem till gården sent på kvällen. Jag tas genast emot av ungefär 10 gästvänliga myggor som väljer att provsmaka mitt blod. Jag har kvar minnen av dom än. Även min pappa stod på gården och det var ett mycket roligare och trevligare välkomnande. 

I lördags var jag förbi Malin och barnen en sväng och busade och lekte i solen på gården vilket var så härligt! Tänk om jag kunde vara där jämt! Sen fortsatte jag till min Goa mormor och morfar på dagen och satt på deras baksida och pratade och fikade. Så härligt att träffa dom och få prata och krama lite på dom! Efter det bar det iväg hem till bästa Jossan som har tagit sin socionomexamen och nu alltså är helt klar!! Hon är ju bara så bra! Så vi firade henne genom att umgås och äta väldigt god mat som hon bjöd på i solen. Det var jag Olivia, Linda och Matilda, och Jossan då såklart, superhärlig kväll!

Söndag bestod av glassätande, jag har varit med och gjort en glass till skärgårdscaféet så nu kände jag att jag var tvungen att smaka på hur den blev och den blev såå god!! Den måste ni testa, summerfresh heter den. Jag, Linda, Caroline och Jossan tog en promenad ut och provade glassarna och sen åkte vi till stugan och hängde där och hade det allmänt gött på bryggan i solen. Jag avslutade dagen med firande av skruttMenja som fyllde 2 år förra veckan! Tiden går så fort, hon växer så mellan gångerna vi ses och oj vad hon pratar! Vi tog även en båttur då Menja somnade i min famn Godingen.

Idag fick jag upp tidigt för att åka tillbaka hem för idag vankades det jobb. Var inte alls sugen! Men men det är inte superlångt kvar till lite ledigt.









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0