Jag gjorde det!

Nu är tjejmilen avklarad! Wohoo! Jag är faktiskt stolt över mig själv! Jag var verkligen inte den snabbaste kandidaten men jag klarade mina två mål jag hade satt upp och jag klarade milen för första gången!! Jag har aldrig varit i närheten av att springa milen förut så bara det var stort för mig.

Mina två mål som jag hade satt upp för mig själv var att klara att springa 4,5 km utan att stanna för det vet jag att jag kunde innan jag tog ett uppehåll i springandet i somras..ja för det var ju en grej också, jag hade inte sprungit på två månader innan jag sprang igår och då drog till med milen. Ja iaf, jag klarade att springa 6,5 km innan jag stannade första gången så det är jag riktigt nöjd med och i och med det så klarade jag mitt första mål. Sen mitt andra mål var att komma in på 1h o 20 min och det klarade jag med 5 min, så jag kom in på 1h o 15 min, så det är jag också mer än nöjd över!

Hela grejen var ändå väldigt rolig även om jag var helt slut i kroppen efteråt och även under tiden jag sprang, men jag fick vinna över mitt psyke några gånger. 

Innan start gick vi runt och fick massa gratisgrejer och det tackar man ju inte nej till och kollade runt lite hur det såg ut och så. Vi hade turen att Niklas och Alexander (Elins pojkvän) ville följa med oss så vi kunde lassa av oss lite när det närmade sig start. Innan vi fick gå fram till startlinjen fick vi stå och värma upp med några actic tjejer och jag och Elin stod och dansade/värmde upp för fulla muggar och det var jättehärlig stämning! Då var jag jättepeppad, och även när vi väl stod vid startlinjen var jag jättepeppad så jag tyckte verkligen att det skulle bli kul även om jag visste att det skulle bli tufft. Precis innan startskottet gick så började det öööösregna, och då snackar vi inte om små droppar utan himmelen öppnade sig verkligen, men det gjorde inte så mycket, det vattnet dunstade fort bort från kroppen och det höll bara på i ca 10 min.

Och Elin var jätteduktig och jättesnabb! Hon har inte heller kunnat träna så mycket på ett tag på grund av förkylning och så men ändå sprang hon på typ 55 min! Det är superbra sprunget!! Hon är så duktig! Och hon klarade också sitt mål.

Jag är väldigt nöjd med min prestation och jag kanske kan tänka mig att göra om detta någon gång, nu har jag ju en tid att slå!



Peppade tjejer innan start!


Glada tjejer efter att ha klarat det!






Kommentarer
Monica

Så duktiga ni är!! 👍🏃
Roligt att följa dig här på bloggen Anna!😊
Ha det så bra med plugg och fritid.
Kram 💕

Svar: Tack så mycket! Det var riktigt kul! 😃 roligt att höra och Kul att du vill följa mig 😊
Tack så mycket, jag ska kämpa på så gott jag kan! Kram 💕
stockholmsliv.blogg.se

2015-09-09 @ 16:03:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0