Kristina från Duvemåla

Halloj och godmorgon. Den här helgen har varit så himla bra! I fredags kom nämligen mamma hit för att gå på musikal med mig. Och vi gick på ingen mindre än Kristina från Duvemåla som var såå bra! Jag älskar musikaler, man kan inte annat än att ha ett litet lyckorus efter att man har kollat på det. Dom var verkligen jätteduktiga allihopa, men jag måste ändå säga att när han som spelar Robert, Karl-Oskars bror, sjöng "Guldet blev till sand" var det så mäktigt, han sjöng såå bra så det kändes in i själen. Även när "Kristina" sjöng "Du måste finnas", vilken röst säger jag bara, eller ja vilka röster båda två hade. Så skulle man sjunga.
Det var en toppenkväll med mammsen.

I lördags började vi dagen med lite nybakat scones och gick sen ut på en härlig promenad i dimman. Sen blev det en tur in till stan innan vi skiljdes åt då mamma skulle åka hem och jag skulle vidare på en överraskningsfest.

Tack Mamma för en super fin helg!




Överraskningsfesten var för ingen mindre än Pillan! Jag var så taggad inför det för jag har aldrig varit med på en sån här överraskning. Planen var att Pillans pojkvän skulle lura bort henne på middag hos några kompisar för att sedan ha glömt plånboken när de skulle ut för att ta en öl. Under tiden dom var på middag så samlades vi ett gäng hemma hos Pillan och Paul i deras lägenhet och väntade. Det var verkligen nervöst, alla var väldigt pirriga och fnittriga!! 
Tillslut får vi ett sms om att dom är väldigt nära så vi ställer upp oss i hallen beredda att sjunga ja må hon leva när hon öppnar dörren.
Det blev väldigt lyckat, hon blev jätteglad! Däremot hade hon anat något, hon är som en detektiv den kvinnan. 
Men det blev en väldigt trevlig kväll med tårta, skratt och dans, och jag tror Pillan var nöjd med kvällen. 
Stor eloge till Sara och Linn också som planerat och ordnat allt!





Jag fick min egen "bröst-tårta" då jag inte tålde den som dom gjort. Dom är för Goa som tänkte på mig.


Födelsedagsbarnet till vänster i bild.

Igår var det en lugn dag för mig och Niklas. Vi tittade lite serier, var o handlade, jag sov och sov och sov, var så trött igår, så det var välbehövligt. Igårkväll lagade vi riktigt potatismos med egengjorda köttbullar med lingonsylt och brunsås till..hur gott var inte det?! Det blev verkligen supergott! Gott att göra maten från grund så där, utan halvfabrikat som det så lätt blir annars. 

Det har varit en fantastiskt bra helg!










Kommentarer
Mamsen

TACK själv Anna!😃
För mig var det kvalitets rakt igenom. Jag har fnittra, myst, snyftat, skrattat,njutit av nybakade scones-skogspromenad-wraps-pizza-vin och musikal...och det med Dej! Bättre kan ett dygn knappast bli. Kram💕

2015-10-19 @ 18:48:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0