Födelsedagsfirande

Igår var en såå mysig dag!! Och Niklas födelsedag på det som jag skrev om i förra inlägget. Vi har Henke och Frida här i helgen så vi firade Niklas allihopa.

När dom kom i fredagskväll fick vi en stor korg fylld med massa roliga saker, presenter till Niklas, men också till mig eftersom jag har fyllt år. Speciellt en sak var till mig i korgen, för dom får inte Niklas i fötterna i, jättesköna, luddiga, mjuka tofflor! Perfekt i vår lägenhet som blir så kall på vintern. Sen fick vi champagne, choklad och ett spel! Så roliga grejer! Men det roligaste är ju ändå att dom är här i helgen.

Igår gjorde jag pannkakstårta till Niklas efter beställning. I den var det hallonsylt, grädde och vaniljsås. Jag var lite skeptiskt till det sistnämnda först men det blev riktigt gott! Sen åkte vi in till stan och kollade runt, fikade och shoppade lite. Vi drog också en spontanare och gick på bio (vi hade lite tid att döda innan vi skulle på restaurang). Vi såg Transsylvanien 2, rolig film! Det var vi och barnen. Sen blev det tapas restaurang i gamla stan och det var verkligen så gott!! Jag tog tre rätter, vitlöksbröd, scampi och halloumi och allt var super gott! Sen tog vi efterrätt på det som fick bli frozen cheesecake och färska jordgubbar med créme fraische och vad det nu var på mer. Jag och Niklas delade på dom. Något lite komiskt som hände när vi satt där var att just när vi satt oss där och satt vid ett stort öppet fönster ut mot gatan, så kommer halloween paraden som går genom gamla stan. Så både vi fick något att titta på och dom för den delen. Det var allt några som kom och tryckte upp sina utklädda otäcka ansikten mot fönstret. 
Sen åkte vi hem till oss efter det och kollade film och bara myste ner oss i soffan!

Vi hann riktigt mycket på en dag!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0