Sååå kul grej!!

Nu har jag gjort det! Body flight var huur kul som helst! Och Oj det var en häftig upplevelse! Jag ska ta med er genom hur hela proceduren gick till.

Vi kom dit och jag skrev in mig i receptionen, lite hälsopapper och så. Sen fick jag, och Niklas som var med och tittade/tog kort, gå ner och kolla medan instruktörerna latchade i röret som man svävar omkring i. Jag blev lite nervös när jag satt och kollade på hur dom flög runt och gjorde volter och flög runt runt och ja allt vad dom gjorde, men det var inte riktigt så jag fick göra sen, jag återkommer till det om en stund. 

Min grupp blev uppropad efter ett tag och vi fick gå till ett rum där det blev lite genomgång. Något roligt vi möts av när vi skulle gå in i det där rummet var att det satt ett stort tjejgäng där inne och instruktören "Herkules" frågade om alla skulle va med och alla utbrister att nej det är bara hon som ska och pekar på en tjej som ser helt vettskrämd ut! Det var alltså en möhippa och hon visste ingenting om vad vi skulle göra och trodde nog att hon skulle göra något med hela tjejgänget. Hon frågade bland annat om vi skulle åka helikopter. Hon hade fått gå in med en ögonbindel så förstår att hon var lite rädd.

Efter genomgången fick vi vår utrustning som bestod av en overall, hjälm, glasögon och öronproppar. Alltså jag och öronproppar går inte ihop! Jag får verkligen inte in dom i öronen..

Sen var det dags att gå in till tunneln och köra. Och det var verkligen huur kul som helst! Det var allt lite nervöst och hjärtat slog lite extra mycket innan man slängde sig in i detta luftrör första gången. Men andra gången var det bara kul! Det kändes verkligen som att man flög, det var däremot svårt att ha kontroll på kroppen och styra sig själv. Jag fick ändå till det lite med att åka uppåt och nedåt.

Vi fick flyga 2x 3 min, så inte så lång tid men det räckte. Speciellt eftersom min vänstra öronpropp inte riktigt satt i, jag kan meddela att jag var lite lomhörd efteråt på det örat på grund av det höga ljudet, men det har släppt idag.

Vår instruktörs mål var att kunna släppa oss i 5 sekunder så vi kunde sväva själva. Jag tror att jag klarade det, det var svårt att känna när han släppte och inte men det kändes bra. Vi ska få bilder och filmer av dom sen så då får jag se om jag lyckades.

Riktigt kul upplevelse som sagt och jag rekommenderar det verkligen! 



Hon i Batman dräkten var hon som var på möhippa.










Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0