Vilken underbar dag!

Idag har varit en otroligt mysig dag! Jag har nämligen varit ledig Idag så jag och Niklas ville hitta på något, typ åka iväg någonstans, vilket vi också gjorde. Men först började vi dagen i vår takt och åt en stadig pannkaksfrukost, och denna gången var det faktiskt Niklas önskemål, annars är ju inte jag den som är den så det kunde lika gärna varit jag.

Vi hittade iaf ett ställe på Värmdö som heter Siggesta gård som lät mysigt med lite äventyrsminigolf och så, så vi åkte dit. Jag trodde det skulle vara något litet ställe med typ ett café, men oj vad fel jag hade! Bara när vi kom så möttes vi av en äng full med bilar och redan då förstod jag att min tanke hade varit helt fel. 

Det var ett supermysigt ställe! Verkligen barnvänligt så det var massor med familjer där, med alla åldrar. Det fanns äventyrsgolf som jag nämde, det fanns fotbollsminigolf eller vad man kallar det, det fanns restauranger, godisbutiker, ponnyridning, backluckeloppis, massa olika djur man kunde titta på, lite som en 4H gård med grisar, getter, lamor eller alpackor ser inte skillnad på dom, höns och hästar. Man kunde även gå en  liten sagoskogsrunda typ. Ja det fanns väldigt mucket att göra och det var supermysigt, riktigt landet känsla.

Jag och Niklas spelade lite äventyrsminigolf (som jag vann vill tilläggas!), vi kollade runt på allt som fanns att titta på, vi åt god grillbuffé och avslutade dagen med lite kulglass i solen. Och vädret..mmmMmmMm! Det har varit underbart! Vi har varit ute i solen hela dagen och det har blåst så skönt så det har varit mer än behagligt. Däremot märkte vi ju däremot att vi skiftat lite färg på olika ställen mer eller mindre på kroppen..men röd är också en färg!

Nej men det har varit en underbar dag!


























Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0