Tre superhärliga dagar!!

Vilka otroligt härliga, roliga, spännande, oväntade, häftiga dagar det här har varit! I torsdags åkte nämligen jag och Niklas till Göteborg för att gå på konsert på fredagen. Vi åkte direkt hem till Nicke, som bor i Göteborg, och hade en supermysig och trevlig kväll med härligt väder, grillat och supergod efterrätt på det som bestod av jordgubbar och grädde..muums! Vi kastade även lite pil och bara hade det gött.














I fredags åkte jag och Niklas in till Ullevi vid typ lunch för att hamna så långt fram i kön som vi kunde inför Foo Fighters!! konserten som väntade. Och fy sjutton vad varmt det var!!! Jag ska inte klaga när solen äntligen visade sig, men att stå/sitta på varm asfalt i typ 4 timmar kändes kan jag meddela. Jag hade faktiskt däremot varit duktig och smörjt in mig redan innan vi åkte så det gick bra, jag brände mig inget, men varmt var det. Det var några som gick runt med solkräm och sprutade på folk som ville ha också vilket var väldigt behövligt.

Ja, Foo fighters konserten då! När vi väl kommit in stod vi och väntade ytterligare några timmar på att förbandet skulle börja spela, vilka var Ghost som inte riktigt föll mig i smaken, men alla tycker vi olika, för att sedan vänta lite till (mycket väntande) innan Foo fighters äntligen dök upp på scenen! Och oj vilket liv det blev, hela arenan på ca 50 000 pers bara exploderade..i en och en halv låt ungefär för mitt under andra låten ramlar sångaren Dave ner från scenen..och bryter benet!!! Hur ofta händer det? Det var helt galet! Dom ger honom en microfon när han ligger där nedanför scenen och han berättar att han har brutit benet och att dom inte kan spela mer utan lovar att dom ska komma tillbaka. Alla stod som frågetecken och undrade vad som just hade hänt! 

De andra i bandet spelade lite covers för att spela någonting för oss eftersom de inte kunde fortsätta efter att sångaren skadat sig..MEN..då bär dom ut en stol och Dave (sångaren) kommer ut igen, men brutet ben! med en sjukvårdare sittandes bredvid honom som höll benet i en viss position under typ tre låtar! Och sen fixade dom iordning ett provisoriskt gips och dom körde hela showen ändå!! Han hoppade till och med runt på kryckor efter ett tag, en riktig kämpe!! Och oj oj vilken känsla det var i arenan, det blev en sådan mäktig och samtidigt en sån annorlunda konsert! 







När vi stod och väntade inne på arenan kom det fram en liten kille som var son till någon i bandet och gav mig ett plektrum! Jag kände mig faktiskt lite speciell!


Förbandet Ghost.





Trummisen sjöng och spelade medans Dave, sångaren, låg bakom scenen med brutet ben. Jag är riktigt imponerad av hur duktig han var också som klarade att spela trummor och sjunga samtidigt! Dom skötte allt mycket snyggt!






Sen blev det att åka hem och sova i några timmar för att sedan pallra sig vidare till Linköping där min kusin Linus tagit studenten. Wohoo Grattis till honom! Så ännu mer roligheter stod på schemat. Det var superkul att få träffa alla! De som var där var bland annat hela min familj och andra kusiner och Linus systrar som jag inte träffat på hur länge som helst, vi var ett stort gäng,  det var så kul! Det blev supergod mat plus efterrätt, klurigheter att lösa (lek), promenad runt Linköpings gator och trevligt umgänge helt enkelt!

Studenten själv!

Nu idag söndag är det inte många knop. Det har varit ett par intensiva dagar men dom har varit såå roliga så jag lever på dom än idag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0