Midsommarfirande

Jag hade en supermysig midsommar som firades med massa härliga människor. Vi var nämligen hembjudna till min brors flickvän Lina och hennes famlij vilka jag aldrig träffat förut..eller jo, den ena av hennes bröder har jag träffat förut, men ingen av dom andra, jättemysig familj! Vi var ca. 25 personer och det var hela min familj med barn och allt vilket var otroligt kul eftersom vi inte ses allihopa så ofta, och sen var det hela Linas familj och sen några kompisar till deras familj. Det är alltid kul att få träffa nya ansikten.
 
Vi började redan på eftermiddagen med sill, potatis, lite köttbullar och allt sånt där smaskens som hör till midsommar. Sen tittade vi på när två av grabbarna hade dragkamp över vattnet, vilket då betydde att den som förlorade fick sig ett bad. Uuh kallt! Det var vågat av dom, det kändes tryggt att stå så långt ifrån och bara titta. Det blev så klart också lite nubbesånger till maten innan det senare blev tårta och kaffe som sedan avslutades med grillning vid ca 21.30..ja vi vände lite på efterrätt och huvudrätten, men det gick prima det med. Det vart också mycket bus med Loke och Menja också såklart! Och lite senare även musikquiz där jag Niklas och Linas bror Peder var i lag..och ja..vi kom nog sist tror jag. Jag är ju såå dålig på sånt där med att kunna namn på artister och låtar..men jag tog Shrek och Sex and the city i alla fall! Vi gjorde så gott vi kunde.
 
Det var en riktigt trevlig midsommar! Lite för kallt för min smak, men vi fick se känna solens strålar och värme en stund där på eftermiddagen och mer kan man väl inte begära av denna svenska sommar.









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0