Måndagsångest

Har ni någon gång verkligen inte velat gå till jobbet, antagligen, har ni bara velat ligga kvar i sängen och inte röra en fena på hela dagen, antagligen det också, har ni..ja ni fattar. En sådan dag är det iaf idag. Måndagsångesten har fått sig ett ansikte så att säga, och jag saknar alla som jag inte träffar så ofta liite extra mycket idag.

Ibland kommer jag att tänka på det att Vad är det för liv vi lever egentligen, vi jobbar äter och sover i princip..och sen stressar vi lite på det också, det är rätt så tråkigt?! Sen däremot får man ju ta tillvara på de guldkorn som förgyller vardagen som att få träffa vänner och familj! Och jag tror att när det kommer lite jobbigare dagar som är lite tyngre än dom andra (som idag) så får man tänka på alla bra stunder man faktiskt har och har haft i sitt liv. Sen skulle det inte göra något om man skulle kunna jobba mindre och träffa alla nära och kära mer, tänk vad bra det skulle vara om alla hade det så!

Nej nu får jag försöka rycka upp mig, den här dagen kanske har något jättespännande att visa mig som jag hade missat om jag inte hade tagit mig upp osv.

Nu Du måndag 6/7-15, bring it on!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0