Fånga dagen

Godmorgon allihopa. Här ligger jag i sängen och göttar mig, men nu blir det upp för att äta lite frukost och sen ska jag åka hem till Sara. Det är perfekt att Sara är ledig den här veckan och att jag är ledig både onsdag och tordag för då kan vi passa på att hinna ses så mycket som möjligt och hitta på massa skojigheter. Idag ska vi vara riktiga hurtbullar och springa och kanske bada om vädret och vattnet tillåter, är väl mest skeptisk till vattnet måste jag säga. 

Senare idag ska vi även möta upp Pillan och så blir det lite härlig tjejkväll med lite middag hemma hos Sara. Det ska bli supermysigt för nu var det längesen vi tre träffades samtidigt, det är svårt det där när vi jobbar så olika och faktiskt bor en bit ifrån varandra. Det är sådana avstånd i Stockholm. Däremot så har jag blivit väldigt van nu, för om jag ska någonstans och det kommer ta mig 30-40 min tycker jag det är rätt snabbt. När jag bodde hemma i Värmland kom man ju till en annan stad på den tiden.



Jag nåste det vara visa. Det här är min nya "Måste ha" dryck. Det är iskaffe. Och det är så lätt att fixa till hemma. Fillan kom med den smarta idén att jag skulle frysa in kaffe som man gör med vanlig is. Så det är bara att ta fram dom när man blir sugen och så häller man på mjölk och sen lite kaffesyrup med vanilj smak. Finns att köpa en sådan speciell. Jag fick det av Fillan när hon var här i helgen. Rekommenderas starkt! Man kan också bara brygga kaffe som vanligt hälla i lite i en mugg, hälla på mjölk, lite kaffevaniljsyrup och avslutningsvis is på det! Mums!



Nej nu är det dags att ta tag i den här dagen. Ha en fin dag både om ni jobbar eller har lite ledigt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0