Long time no see

Hej allihopa! Nu var det längesen jag uppdaterade här om vad som händer i mitt liv och det har hänt ganska mycket sen sist. Jag har börjar skolan igen!! Det känns lite galet. Men jag trivs riktigt bra än så länge. Det är härliga människor och jag tycker att föreläsningar och litteratur är spännande och bra. Det är däremot rätt mycket att göra och har varit redan sedan dag 2 i utbildningen. Därför har bloggen hamnat lite efter. Det är viljekraften som inte har funnits där för att blogga, (viljekraft är ett begrepp vi läst mycket om senaste veckan). Nördigt i know, men måste ju få ge upplopp för vad jag har lärt mig. Nej då ni kan va lugna, jag ska inte dra alla ord och begrepp som jag har lärt mig.

Informationscpub kallades detta. Vi minglade runt och passade på att ställa frågor till se som var där.

Vad har hänt mer då. Jo jag var på temasittning som det så fint heter i lördags. Temat var Aladdin, men vi var inte utklädda men dom som hade det var. Vi fick en trerättersmiddag och det var sång och lek och bus och dans. En riktigt kul kväll kan jag sammanfatta det som.



Man fick ett band som visade på om man var singel eller inte. Rött visar ju då självklart på att jag är upptagen. Kul grej.




Annars i veckan har det som sagt varit mycket plugg men också ett kollo med klassen som jag var iväg på nu tisdag-onsdag. Riktigt trevligt faktiskt! Kul att få lära känna fler i klassen för vi är ändå typ 50 st så det är inte så lätt att hålla reda på alla namn och vilka alla är. Nu var inte alla med ändå utan kanske halva klassen, men då har jag bättre koll på dom i varje fall. Det var lite lagtävlingar och middag och bastubad och isbad för två tappra själar, jag rullade bara lite i snön och det räckte!

Ja kortfattat är det nog det som har hänt den senaste veckan i mitt liv.

Joo! Vi har fått i uppgifter skolan om att påbörja en aktivitet som vi ska göra minst två gånger i veckan och jag har då valt yoga. Än så länge går det la hyfsat bra men jag får kämpa emot min lust av att lägga av, när bekvämligheten tar över ni vet. Men det känns lite lättare att fortsätta eftersom jag "måste" för skolarbetet. Så det är blir nog bra, då kan jag lära mig att stressa ner med hjälp av yogan tillslut när det behövs. 









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0