VFU

Den här veckan som varit har varit min första VFU vecka/praktik vecka på geriatriken, och det har gått riktigt bra. Jag har fått sett och lära mig väldigt mycket på bara en vecka! Innan jag kom dit så visste jag knappt vad det var men nu har ja lärt mig massor. 

För er som undrar så är geriatrik ett område, på ett sjukhus, som är inriktade på personer  som är 65 år och äldre, så det handlar om sjukdomar som kommer med åldrandet. De som är där är ofta multisjuka som betyder att de ofta har flera sjukdomar. Och där arbetar många olika professioner tillsammans för att hjälpa de som är där så att de ska bli så självständiga som möjligt och klara av livet på egen hand efter vården. Lite kortfattat så är det detta. 

Jag har några dagar kvar och hoppas jag hinner lära mig ännu mer än det jag har lärt mig. Samtidigt som jag är på vfun hela dagarna så har jag också en hemtenta att skriva om den så hela dagarna går åt till det nu. Jag måste säga att det har tagit ut sin rätt, jag har varit så trött varje dag. Dels för att det är ansträngande att ta in så mycket hela tiden, det är många nya intryck och information man ska ta åt sig, och sen går jag upp så tidigt så jag storknar. Men men alltid kul att lära sig nytt och få se hur de jobbar där.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0