Turridning

Jag måste göra ett eget inlägg om min och Pillans utflykt i fredags. Vi var alltså på turridning som jag nämde i föregående inlägg och vi har pratat om det så länge men det har aldrig blivit av, MEN nu blev det av!! Jag var så lycklig! Vi skulle alltså åka iväg och rida islandshäst!! Jag har alltid gillat hästar och red mycket när jag var yngre och har på senaste tiden kännt att jag saknar det så det här var verkligen guld värt! och vi hade en sådan underbar dag!
 
På morgonen åkte jag förbi Pillan och hämtade upp henne och begav oss sen iväg på vår lilla roadtrip. Det tog nämligen cirka 40-45 min att ta sig dit vi skulle rida. Vi kom i god tid (ehm, jag och Pillan gillar att vara ute i väldigt god tid annar blir vi så uppstressade, så vi var där en halvtimme före vi skulle vara där). Ja i alla fall, vi fick sitta och vänta tills det skulle dra igång och tills de andra kom, vi var 6 st som skulle rida.
 
Vi fick hästar utdelade till oss och jag fick Yalla Yörp som hon så fint heter, en lite äldre dam, lugn med andra ord. Något som jag tyckte var jättekul var att när vi fått hästarna utdelade till oss skulle vi gå och hämta dom en bit bort i hagen och det där tycker jag är så spännande! Man har ingen aning om vilken häst som är sin och hur den ser ut. Men hon var jättefin Yallan som hon kallades. Sen fick vi leda tillbaka hästarna till stallet och borsta dom och sadla dom och allt och sen gick vi ut till paddocken och fick prova att göra dom olika sakerna som tölta och trava och sen begav vi oss ut i skogen.
 
Det var verkligen jättemysig miljö. Vi red i skogen både på stigar och lite större grusvägar där vi kunde rida lite snabbare..och med snabbare menar jag alltå trav, tölt och till och med galopp! Vad kul det är att Gallopera! och Pillan som aldrig har gjort det förut var lite skeptisk i början, men det gick jättebra för henne, hon var jätteduktig och jag tyckte det var så kul! Och tölta är som dom säger som att sitta i en fotölj, när man väl fick till det. Dom gick väldigt lätt in i trav och då blev det lite skumpigt. Men så kul att få testa!
 
När vi var tillbaka efter ca 1-1,5 h fick vi svampa hästarna med en blöt svamp för det var så oerhört varmt den här dagen och hästarna var helt genomblöta av svett, inget mig emot för det var superhätligt, men det var inte de bästa förhållandena för hästarna att springa runt i. Efter vi gjort det fick vi rida barbacka ner till hagarna igen och det var också så härligt! Riktig sommarkänsla.
 
Det var en riktigt rolig grej att göra och jag rekomenderar er verkligen att göra det!






























Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0