Tillbaka till verkligheten..

Hej hopp, nu är första dagen gjord på jobbet efter en underbart lång och skön semester. Jag ville verkligen inte jobba idag.. det är farligt det där med att vara ledig, man får liksom mersmak på det. Men det är som det är, det är bara att ta sig i kragen. Skolanbörjar däremot inte förrän om två veckor, så jag hinner både jobba och säkerligen vara lite mer ledig också innan det allvaret drar igång. En sak i taget.
 
Min semester! Ja hur var min semester nu då? Jo den var alldeles alldeles underbar som Askungen skulle ha yttryckt sig. Vad har jag då gjort? Jo jag har nog gjort lite allt möjligt och samtidigt ingenting, och det är det som har varit så underbart skönt! Jag och Niklas har i princip varit i värmland hela semestern och det var jättelängesen jag var hemma så länge på sträck och det var sååå skönt. Vi behövde inte stressa som vi alltid måste när vi är hemma över en helg som det oftast brukar bli. Jag har träffat alla mina goa vänner och många mer en en gång (lyxigt värre). Jag har varit i göteborg som jag skrev om i mitt förra inlägg, vi har träffat Ruth (Niklas lilla goa systerdotter) för första gången, Jag har umgåtts med min familj och grillat och myst i stugan som är ett måste för mig varje sommar. Vi har även sovit där två nätter (ett måste). Jag har varit på loppis. Jag har ätit ute, inne, borta, hemma, jag har ätit mest hela tiden! Så en semester ska va! Jag har spelat äventyrsminigolf några gånger. Jag och Niklas har varit på lek och bus landet med mina bror och brorsbarn och hade en underbart mysig dag, kvalitets tid!! Jag har åkt rafting i gummibåt för första gången, och det var antagligen första och sista, men glad att jag provade det iaf! Jag har åkt gocart mot ett antal grabbar och ja..ni kan ju gissa hur det gick..ja jag kom sist! men kul var det! Jag har träffat Niklas familj och myst och ätit gott hos dom. Jag har paddlat kajak och kanot och ridit häst. Det sistnämda var helt underbart!! Jag och Pillan gjorde det här i Stockholm och det var såå kul! Vad jag saknar det! Vi gjorde allt, trava, gallopera och tölta. Det var nämligen islandshästar vi red på. Superkul!! Jag och Niklas var och kollade på en kalksjö. Det vattnet är så blått så det ser ut som att man är utomlands när man står där, svårt att fånga på bild dock. Då kollade vi också på grottor och grejer där dom utvunnit malm så det var grymt otäcka och djupa grottor, och en gick vi in i, men det fick man där. Det var häftigt. Ätit glass i stora lass har jag också gjort, det hör väl sommaren till om något. Jag har varit på inflyttningsfest hos goa Olivia och oj oj oj vad fint hon har det! Hon har gjort jättemycket i sin lägenhet och den var så fin och mysig. jag kände det så fort jag kom in i den att det verkligen var en hemtrevlig mysig känsla där. FINT! Jag har gosat med kattungar flera gånger per dag. Jag har badat två gånger (tre om man räknar med en pool!). Och min semester avslutades på bästa sätt med att Linda och Jossan kom hit igår och jag fick ha dom för mig själv hela dagen lång!!
 
Ja nu tror jag att jag har fått med det mesta, sen är det så mycket småsaker som händer som är minst lika viktiga. Jag har tagit lite bilder, men alldeles för få, jag var jättedåligt på att ta bilder den här gången. Men ni ska få se de jag lyckades ta.











































Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0