Dagsutflykt

Igår gjorde jag och Niklas en lite utflykt till Vaxholm i det fina vädret. Det var jättefint där! Det liknade hönö väldigt mycket för er som har varit där. Vi gick längs med vattnet, satt och åt jättegod kulglass i hamnen med benen dinglandes över vattnet. Vi åkte över vattnet med båt till en ö med en Borg på, så i och med det fick jag åka båt också! Jag älskar att komma ut på vattnet vare sig det är en lång eller kort stund, bara jag får komma ut och känna doften av vattnet blandat med lite bensinlukt som för mig är båtlukt helt enkelt och med det lika med sommar!

Väl ute på ön traskade vi runt och kollade på deras museum dom hade där om borgen och vad den använts till och så, och sen ute kollade vi på alla kanoner och torn och så som fanns där. Tornet gick vi faktiskt upp i också så vi fick en panoramabild över Vaxholm. Trappan upp bestod av 130 trappsteg om jag inte minns fel och mina ben var såå döda..när vi kom ner skakade benen som asplöv! Och jag ska springa tjejmilen om två veckor..heja mig haha!

Det var en mysig dag i solen! Och sen avslutade vi dagen med egengjord blåbärspaj här hemma till en film.




















Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0