Ha-begär

Jag gick och kikade lite i affärer nu när jag ändå var inne i stan och satan vad svårt det är att inte köpa något. Jag hittade endel grejer som jag allt kunde tänka mig men jag stod emot. Jag var till och med inne i en skoaffär som är otroligt svårt för mig och jag provade inte ens några. Det gjorde jag mest inte för att då kan det vara kört.
 
Varför ska allt kosta pengar här i världen. Det är så mycket jag vill göra men allt ska va så jäkla dyrt hela tiden! Nu först och främst skulle jag behöva fixa håret..har fin utväxt som sträcker sig till halva huvudet typ men jag orkar inte, det finns inte tid för det och så kostar det en skjortan. För mig iaf då jag helst gör det hos frisören. Men jag får prioritera lite helt enkelt. Någon gång, snart, i framtiden ska jag ta tag i det! Det blir bra. Ni runt omkring mig får stå ut med mitt risiga hår ett litet tag till.
 
Det jag ville komma fram till egentligen var att det är så mycket man vill göra och ha hela tiden, men frågan är om man verkligen behöver det. Det går att stå emot sitt onödiga ha-begär. Idag stod jag emot det. Fast jag ska beställa hem en klänning sen. Men! det har jag tänkt göra länge så det är inget impulsivt köp som det kunde ha blivit inne i stan idag. Och ibland får man absolut unna sig något extra.
 
Nu är jag en mätt och belåten kvinna som äntligen fick sin sushi och mums vad gott det var! Jag slukade det som en häst.
 



 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0