Finbesök

I helgen hade vi finbesök av bror Johan och Lina. Dom var här hela helgen, så även fast jag jobbade så hann vi träffas lite i varje fall eftersom dom sov här hos oss.
 
När jag kom hem i fredagskväll efter jobbet var dom redan här och jag möttes av dom stående i köket i full gång med att laga mat. Väldigt skönt måste jag säga och för att inte tala om lyxigt! Dom bjöd på finmiddag bestående av kött, pain riche (baguette), potatisgratäng och sås till. Supergott. Efter en god middag bänkade vi oss framför en film med popcorn i högsta hugg. En alldeles lagom fredag med mysigt sällskap.
 
I lördags hade vi bestämt oss för att åka in till stan och äta och vi tänkte äta på Koh Phangan, en jättemysig restaurang som tyvärr, kanske man får säga, är väldigt populär. Vi kunde inte heller boka bord så vi tänkte att vi chansar, vi åker dit och kollar om det finns någon plats. Smart tänkt av oss på ett sånt ställe på en lönehelg. Det fanns alltså ingen plats. Vi började då gå runt och leta efter någon bra restaurang men det var inte det lättaste med tanke på att det som sagt var lönehelg. Men tillslut hittade vi en restautang/bar som vi fick plats på och som visade sig vara ett väldigt trevlig ställe med god mat och dryck. Charles Dickens heter restaurangen/baren vi var på. Där satt vi iaf och pratade och skrattade hela kvällen och det var så kul att dom kom! Jag hinner ju börja sakna alla så himla mycket när jag inte träffar dom så ofta.
 
Det var en fin helg!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0