Första advent, kusinmys och mycket därtill!

Nu är jag på väg hem efter en helmysig helg hos bästa Elin!! Helgen har gått på tok för fort, men vi har hunnit göra massa skoj!

Vart ska jag börja..jo jag kommer fram i fredagskväll och möts av bästa Elin på perrongen! Sen hade hon gjort iordning ett litet kit med handdukar och så åt mig som låg redo på sängen, det kändes som jag kom in på ett lyxigt hotell. Så go! 


I lördags blev det först en riktig brakfrukost med massa gott som vi stod oss bra på när vi sedan utforskade stan, eller jag utforskade stan var det ju mer. Ja gillar Göteborg! Det är så himla mysigt där. Bland annat väldigt Mysiga gator och kaféer. Jag har väldigt dålig koll på staden då jag mest varit på Liseberg när jag väl varit där. 

Vi var även inne på juldesignermarknaden som ägde rum nu i helgen. Elins kompis var med där och sålde lite mössor och så som dom gjort själva hon och några andra. Vi köpte självklart med oss en varsin jättefin mössa.

I lördags gjorde vi helt enkelt stan på dagen, men var också inne på Liseberg julmarknad. Det var fruktansvärt mycket folk så man slussades fram som en liten docka på rullande band kändes det som emellanåt, men det var väldigt mysigt där inne med alla lampor som dom dekorerat med och alla små söta stånd med allt möjligt i. Jag har aldrig varit på julmarknaden där vad jag minns så jag ville väldigt gärna dit, och jag tyckte om det! Det enda som saknades var lite snö.

Vi hann även med lite glögg med Clara och Rikhard innan vi drog vidare på något som heter improvisationsteater och mötte upp Ernvikarna. Väldigt roligt! Jag visste inte hur det skulle gå till men dom gjorde det såå bra! Dom hade alltså inget manus utan vi i publiken fick vara med och bestämma vad den skulle handla om och sen improviserade dom ihop en teater av dom sakerna vi föreslagit skulle vara med. Dom var riktigt duktiga och det var väldigt roligt! Rekommenderas starkt att gå på. Det som också är kul är att det aldrig blir samma teater.

Vi avslutade kvällen hemma hos Jessica där vi spelade ett "bön"spel, aldrig spelat förut, lite klurigt, men det var kul när man väl kom in i det.


















Idag söndag har vi tagit det ganska lugnt. Började även denna dag med en dunderfrukost som gjorde att vi orkade gå upp på ett berg där man ser bra och långt över Göteborg. Superhärligt att även solen gjorde oss sällskap denna första advent.












Nu har jag laddat batterierna ordentligt med kusinmys i Max. Nu ska jag nog kunna ta mig an denna jobbvecka också. Och tack Elin för denna braiga helg!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0