U S A ! ! ! Del 1

Herregud vad mycket olika miljöer och naturer och klimat jag har fått uppleva på dom här två veckorna som jag har varit borta!

Vi började vår otroliga resa i New York där vi tillbringade 3 dagar. I NY satsade vi mest på att se så mycket som möjligt för att sedan satsa på mer shopping och så i Orlando.

Tillbaka till New York..vilken stad säger jag bara. Wow vilka hus till att börja med. Jag och Louise gick och sa det att vi kommer väl ha fått nackspärr lagomt tills vi ska åka till Orlando i och med att det är så fruktansvärt höga byggnader överallt. 

Vi kollade på dom klassiska turistmålen som frihetsgudinnan (som var så liten mot vad jag föreställt mig?!), vi knallade runt i central park (det är tur att dom har en park mitt i allt och inte bara massa höghus), gick upp i Rockefeller center och kollde ut över hela NY och fick riktigt bra vy över bland annat empire state building vilket var väldigt häftigt att se både dag och natt tid som vi kollade på. Vi provade även Dunkin Donuts, så klart, och även lite starbucks kaffe. Vi var också på stället där dom två tornen rasade på Manhattan. Vi försökte hinna med så mycket
Som möjligt helt enkelt!















































Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0