Vad ska man göra i framtiden?

Jag tycker det är så fruktansvärt svårt att komma på vad jag verkligen skulle vilja jobba med i framtiden. Det är mycket sådana här tankar i mitt huvud för tillfället för jag känner mig hyfsat redo för att börja plugga igen, men det som hindrar mig är ju att jag inte vet vad jag vill jobba med och då är det svårt.
 
Jag vill inte jobba med klagande människor som jag möter då och då nu i mitt jobb, människor som klagar och gnäller för sakens skull och inte ser till helheten osv..men samtidigt vill jag jobba med männsikor på något sätt och samtidigt ha lite kontorstid så man kan få gå in i sin egen värld för ett tag och bara köra på. haha jag har inte dåligt med krav iaf. Om någon vet det perfekta jobbet som passar in på den här beskrviningen får ni gärna säga till.
 
Jag har också tänkt på psykologiska och beteendevetenskapliga inriktningar. Det som stoppar mig lite där är just det att man ofta då hjälper människor som är i ett kapitel i sitt liv där dom inte mår bra och jag är en sån humörkameleont så jag skulle väl må lika dåligt jag tillslut. Sen tycker jag inte heller att jag är bra på att komma på bra lösningar på saker, eller säga dom rätta sakerna och det kan ju vara en fördel om man ska hjälpa människor ut ur dystra tider. Ja, det är ju mycket lättare att komma på vad man inte är bra på än vad man är bra på, så är det ju. Sen kan man säkerligen träna upp sig själv i just dom här grejerna och man går ju en utbildning för att lära sig..men ändå!
 
Men som sagt, om ni har något förslag på någon utbilning så säg till. Jag behöver alla tips och idéer jag kan få.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0