Jul <3

Jag jobbade ju på julafton och måste säga att det var mycket mer folk än jag trodde som kom och handlade. BR-leksaksaffären som vi har bredvid oss hade lååång kö till kassan. Jag känner att om man inte har fixat julklapparna innan självaste julafton kan man lika gärna skita i det, meen så tänker uppenbarligen inte alla. Jag kom iaf iväg ganska snabbt efter jobbet och kom hem till mitt efterlängtade barndomshem och kunde andas ut, slappna av och bara vara.
 
På självaste julafton kom jag ju hem ganska sent, vilket gjorde att jag missade Kalle (ja ni läser rätt). Gör mig inte så jättemycket, men samitidigt tycker jag det är lite tråkigt för jag tycker det är lite mysigt när alla sitter samlade och tittar. Ja men så vad gjorde jag egentligen på självaste julafton och det ska jag säga er att jag tog det riktigt lugnt och tittade på film med en stor del av min familj och spelade ice-climber (gammalt nintendo tv-spel) med Johan och Niklas, riktigt mysigt!
 
Vi gjorde som amerikanerna i år och firade julafton på juldagen istället för att få ihop hela famlijen + farmor och farfar. Riktigt mysigt med god julmat (min första julmat för i år), julklappsöppning, bus med brorsson och allt därtill. Fick mycket bra grejer som mobilfodral, extern hårddisk, kok-/bakböcker , verktygslåda, kläder, smyckeshållare och lite mer saker. Jag och Niklas hann även runt och träffa mormor och morfar, min faster och kusiner och morbror och kusiner. Supernöjd med vår julafton.
 
Annandag jul bestod först av brunch hos familjen Undevall vilket var otroligt mysigt. Fick träffa alla mina kusiner i den famlijen på en gång vilket inte händer allt för ofta. Efter det fortsatte vi dagen med mellandagsreashopping i Karlstad så då hann jag med att komma dit också, och sen på kvällen var vi hemma hos Louise och Rickard med christian, louise och nicke. Vi spelade spel och pratade och hade det trevligt. Alltid kul att träffa alla igen eftersom det blir lite långt mellan gångerna nu. Min taktik är att trycka in så mycket jag kan på en dag som ni ser här.
 
Resten av mina lediga dagar har jag ägnat åt att träffa mina underbara kompisar. På fredagen träffade jag Linda och Jossan och hade ost,kex och vinkväll. Alltid kul att träffa mina godingar och prata om allt som har hänt sen sist. Det känns som på den gamla goda tiden igen när alla bodde hemma och att ingen har flyttat iväg eller något..det är skönt.
 
Lördag fick jag först en heldag med Loke, med bus, lek, gos, badande och bamsetittande och sen avslutade jag den med att gå ut och äta med Millie, Linda och Olivia! Och eftersom Fillan inte kunde vara med så fick vi ta oss till henne på jobbet och säga hej litegrann. Man missar så mycket när man inte bor i stan, men på så sätt blir det roligt att få höra ikapp allt när man väl får höra det.
 
Söndag blev det till karlstad igen för att träffa Niklas kompis Henke med flickvän på en fika vilket var riktigt trevligt. Var nog mer i Karlstad under dom här dagarna än jag varit på hela året i princip.

















 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0