Grått

Usch dom här två första jobbdagarna har varit riktigt tunga..jag har kännt mig trött, oengagerad, lätt irriterad..inte haft något goo i kroppen liksom. Kan bero på att jag har varit ledig en vecka och inte kommit in i rutinerna än, eller jag hoppas att det är det iaf. Nu hann jag ju känna smaken av ledighet, vilket verkligen inte var fy skam kan jag meddela och det är väl det som gjorde det extra jobbigt att komma tillbaka till verkligheten och inse att man nu ska jobba igen. Ibland tänker jag på att det är det här man ska göra hela livet tills man går i pension, jobba jobba jobba. Det är en stor del av ens liv som går åt till det. Sen blir det ju säkert mycket roligare och lättare om man verkligen jobbar med något man gillar och brinner för. Det är det jag försöker luska ut för min egen del för tillfället..vad jag skulle vilja jobba med i framtiden..vad jag brinner för. Det är inte det lättaste att komma på. Jag avundas dom som är så säkra på vad dom vill jobba med på en gång efter gymnasiumet..men min tid kommer då jag också kommer veta.
 
Något som gjorde mig lite piggare var iaf när jag kom hem innnaför dörren så slår en god matdoft mot mig och jag hittar Niklas och Anton i full gång med att laga mat i köket. Maten serverad när man kommer hem efter en tråkig dag på jobbet slog inte fel.
 
Nu har jag bäddat in mig under min mysiga gosefilt i sängen med godis och ska kolla på The Lone Ranger som jag har längtat efter att få se i..ja jag vet inte hur länge. Vi får se om den är något att ha, jag har hört gott om den iaf.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0