Skidor

Åh vilken härlig dag det var igår!! Det var min lediga dag och jag och Sara åkte till Romme för att åka skidor! Romme är som Branäs i jämförelse ungefär.

Det var bara att kravla sig upp halv 6 för att göra sig iordning (eller inte så bara och bara för den tröttaste människan som finns typ) för att sedan hämta upp Sara vid 7. Det tar typ 2,5 timme till Romme härifrån men vi stannade och åt lite frukost och så på vägen så det tog lite längre tid, men vi kom allt fram tillslut ändå. 

Jag är helt okej på skidor och tar alla backar utan något större problem men oj vad snabb Sara var! Det fanns ingen chans i världen att jag hann med henne nerför backarna! Nästa Anja Persson där tror jag minsann. Men lika kul för det var det och fruktansvärt härligt att bara glida fram på skidorna och ha lite snö runt om sig för en gångs skull!

Det blev inte att jag åkte några skidor förra året så det var extra skönt att få komma ut i backarna nu. Jag är van att få vara i väg en hel vecka som jag alltid var förr men det har det inte blivit på några år. Jag uppskattar då dom här dagarna jag väl får lite extra mycket!

Vi åkte ända till att som stängde i princip och åkte sen den 2,5 timmars bilresan hem igen.

Jättemysig dag med både roadtrip och skidåkning med en fin vän!














Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0