Jul

Så var julfriden och ledigheten över för min del för denna gång. Men jag har haft så otroligt bra dagar hemma i Värmland. Jag har hunnit med väldigt mycket och hunnit träffa många, även då jag gärna skulle ha hunnit träffa fler och gärna i längre stunder. Men man får begränsa sig lite ibland, och just för att jag gjorde det det här året har jag njutit i fulla drag och inte alls kännt mig så stressad som ja brukar.

Själva julafton firades först hemma hos Niklas mamma med en riktigt härlig julbrakfrukost som gjorde så att vi sen stod oss bra fram till lunch då vi åkte hem till Niklas pappa istället. Där bjöds det på julbord och Kalle, som jag faktiskt hade längtat efter att se då jag missade det förra julen. Efter en mysig eftermiddag där avslutade vi dagen hemma hos mina föräldrar där vi klädde granen och tog det rätt lugnt och bara var. I min familj firade vi nämligen jul på juldagen istället. Det är lättare att samla alla i min familj då. Då var det lek och bus, gott sällskap och god mat hela dagen som stod på schemat med min fina familj.







På kvällen på juldagen spelade min familj ett super roligt spel som jag fick av mamma i julklapp! Korslutning heter det.


Det nedre på bilden. Rekommenderas starkt för den som vill skratta! Man ska svara rätt på frågorna fast tvärtom. Ja, det kan låta lite krångligt och det är det också, men det är så kul!

Annandagjul hann jag med både att fira jul ännu en gång ute hos Niklas morbror plus mys hemma hos Undevall (kusinerna) på kvällskvisten. Det var så kul att alla var hemma och att jag fick träffa alla på samma gång, det är inte ofta det händer. Hela vår familj var där plus hela Undevall, det kändes som förr i tiden när man var liten.

Annars i veckan har jag hunnit träffa lite kompisar, varit på 50 års kalas, gått sköna promenader med mamma och pappa i vinterlandskapet, busat och gosat med gammelkatten Gosan, träffat mormor och morfar och farmor och farfar. 








Och vi avslutade våra härliga lediga dagar igår uppe i stugan med Niclas Malin och barnen, mamma och pappa och en till barnfamilj med att åka lite skridskor på sjön och grilla korv. Superhärligt och en perfekt avslutning på en jättebra vecka! 







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0